Obiekty

Mapa obiektów

ZOS "Górne"
Pila, ul. Żeromskiego 90
tel. 67 214 28 22
OS "Centrum"
Piła, ul. Bydgoska 76
tel. 67 213 27 83
Plywalnia "Wodnik"
Piła, ul. Kossaka 102
tel. 67 212 42 56
OTW "Płotki"
k/Piły, kier. na Zelgniewo
tel. 67 212 26 99
OW "Piaszczyste"
k/Piły, kier. na Trzciankę
tel. 67 213 27 83

Studio Rekreacji nr I, ul. Kossaka

Studio Rekreacji NR I
Piła, ul. Kossaka 102
tel./fax 067 212-42-56

Zabiegi odnowy biologicznej dostępne w Studiu rekreacji nr. 1:
  • sauna sucha,
  • hydromasaż
  • siłownia aerobowa,

Studio rekreacji z instruktorem fitness czynne:
od poniedziałku do piątku, w godzinach 14.30 - 21.30
w sobotę w godzinach 12.00 - 21.30
w niedzielę w godzinach 12:00 - 21.30

I. Sauna na podczerwień
W naszym studio znajdują się sauny IR z promieniowaniem podczerwonym, które stanowi dobroczynne promieniowanie elektromagnetyczne o wysokich właściwościach leczniczych.
Obecnie właściwości te są również wykorzystywanym w fizykoterapii, w terapeutycznych lampach Sollux. Promieniowanie IR stanowi 40% promieniowania słonecznego, które daje ciepło i dobre samopoczucie psychofizyczne, co ważne, bez udziału szkodliwych promieni UV.

II. Sauna sucha - fińska
Seans w saunie polega na naprzemiennym przegrzewaniu i ochładzaniu całego ciała, co wpływa na jego zahartowanie i pielęgnowanie, jak również na leczenie różnych dolegliwości.
Naprzemienne ogrzewanie ciała w saunie i schładzanie go pod prysznicem powoduje wzrost przemiany materii, zwiększone wydzielanie potu, oczyszczenie organizmu poprzez usunięcie produktów przemiany materii oraz toksyn, a także podniesienie tętna i przyśpieszenie oddechu.

Zbawienny wpływ sauny na organizm to poprawa jego odporności immunologicznej, co powoduje zahartowanie.
W saunie suchej - fińskiej temperatura wynosi ok. 90 – 100°C, wilgotność w pomieszczeniu to około 10%.
W celu wzrostu wilgotności polewa się wodą rozgrzane w piecu kamienie.

Podstawowe zasady korzystania z Sauny fińskiej:
  • Nie należy korzystać z sauny bezpośrednio po wysiłku fizycznym, na czczo lub po zbyt obfitym posiłku.
  • Przed wejściem należy odpocząć 15 – 30 minut.
  • Kąpiel w saunie należy zażywać jedną lub dwie godziny po posiłku.
  • Przed wejściem do sauny należy starannie obmyć ciało pod prysznicem, następnie dokładnie wytrzeć się ręcznikiem.|
  • Działanie to spowoduje szybsze pocenie skóry.
  • W saunie rozkładamy ręcznik pod całą powierzchnią ciała i kładziemy się na dolnej lub górnej ławce.
  • Jednorazowe wejście do sauny trwa nie dłużej niż 15 minut.
  • Jest to czas wystarczający do ogrzania się i dostatecznego wypocenia.
  • Po wyjściu schładzamy ciało zimnym prysznicem.
  • Działanie to powoduje wywołanie skurczu naczyń krwionośnych, poprawiając ich wydolność
  • Po zabiegu zaleca się wypoczynek w pozycji siedzącej lub leżącej (ok. 10 – 15 min).
  • Zalecane są 2,3 sesje w saunie, gdzie każdą z sesji poprzedza schłodzenie ciała.
  • Osoba zdrowa może korzystać z sauny 2-3 razy w tygodniu
  • Po każdym seansie w saunie należy uzupełnić płyny, pijąc wodę mineralną lub soki

Korzyści dla zdrowia wynikające z chodzenia na Saunę fińską:
  • * wzmacnia system odpornościowy,
  • * pomaga leczyć pierwsze objawy grypy i przeziębienia, a także przewlekłe zapalenie zatok.
  • * przyspiesza przemianę materii i spalanie kalorii,
  • * wspomaga odchudzanie się:
  • (podczas jednej 30 minutowej sesji spala się 900-2400 kcal, kiedy podczas biegu maratońskiego spalamy 600kcal)
  • * poprawia kondycję układu sercowo-naczyniowego,
  • * łagodzi ból stawów, pleców, skurcz mięśni, ból głowy,
  • * przyspiesza gojenie się ran, zmniejszając bliznowacenie,
  • * przyspiesza krążenie krwi w skórze, oczyszczając ją z zanieczyszczeń,
  • * odblokowuje pory, pomaga w leczeniu trądziku, wyprysków, łuszczycy, oparzeń, zmian skórnych oraz cellulitu.

III. Hydromasaż
Hydromasaż czyli hydroterapia, opiera się na 3 prostych elementach: ciepło, zanurzanie się w wodzie i ruch wody. Ciepło rozszerza naczynia krwionośne i przyśpiesza obieg krwi w organizmie, co ma zbawienny uśmierzający wpływ na mięśnie i stawy, które zostały nadwyrężone, uszkodzone lub naciągnięte.
Ciepło ułatwia także komórkom pozbycie się pozostałości metabolizmu, zastąpienie ich tlenem i innymi substancjami odżywczymi dla organizmu. Samo zanurzenie w wodzie powoduje duże odciążenie kręgosłupa, wiązadeł i stawów.

Ciało poddawane hydromasażowi czerpie korzyści dla swoich układów: kostnego, oddechowego, neuromięśniowego i krążenia.
Stres, urazy i wadliwa postura mogą powodować skurcze mięśni i ból.
Skierowane strumienie wody we właściwe miejsca, stymulują i relaksują punkty zapalne organizmu.
Masaż przyczynia się do poprawy elastyczności, poprawy krążenia i zapewnienia ogólne korzyści zdrowiu.
Wspomaga procesy trawienne; resztki i pozostałości procesu metabolizmu są szybciej eliminowane, limfa przepływa łatwiej przez ciało, wzmacniając tym samym system immunologiczny.
Niweluje zapalenia ścięgna/zapalenia kaletki, stanów zapalnych wynikających z odniesionych kontuzji sportowych i skutków nadmiernego zmęczenia.
aaa