Studio Rekreacji nr I, ul. Kossaka

 
Studio Rekreacji NR I
Piła, ul. Kossaka 102
tel./fax 067 212-42-56

 

Zabiegi odnowy biologicznej dostępne w Studiu rekreacji nr. 1:

  • sauna sucha,
  • hydromasaż
  • siłownia aerobowa,

Studio rekreacji z instruktorem fitness czynne:
od poniedziałku do piątku, w godzinach 14.30 – 21.30

w sobotę w godzinach 12.00 – 21.30
w niedzielę w godzinach 12:00 – 21.30
 
I. Sauna na podczerwień
W naszym studio znajdują się sauny IR z promieniowaniem podczerwonym, które stanowi dobroczynne promieniowanie elektromagnetyczne o wysokich właściwościach leczniczych.
Obecnie właściwości te są również wykorzystywanym w fizykoterapii, w terapeutycznych lampach Sollux. Promieniowanie IR stanowi 40% promieniowania słonecznego, które daje ciepło i dobre samopoczucie psychofizyczne, co ważne, bez udziału szkodliwych promieni UV.
 
II. Sauna sucha – fińska
Seans w saunie polega na naprzemiennym przegrzewaniu i ochładzaniu całego ciała, co wpływa na jego zahartowanie i pielęgnowanie, jak również na leczenie różnych dolegliwości.
Naprzemienne ogrzewanie ciała w saunie i schładzanie go pod prysznicem powoduje wzrost przemiany materii, zwiększone wydzielanie potu, oczyszczenie organizmu poprzez usunięcie produktów przemiany materii oraz toksyn, a także podniesienie tętna i przyśpieszenie oddechu.

Zbawienny wpływ sauny na organizm to poprawa jego odporności immunologicznej, co powoduje zahartowanie.
W saunie suchej – fińskiej temperatura wynosi ok. 90 – 100°C, wilgotność w pomieszczeniu to około 10%.
W celu wzrostu wilgotności polewa się wodą rozgrzane w piecu kamienie.

Podstawowe zasady korzystania z Sauny fińskiej:

  • Nie należy korzystać z sauny bezpośrednio po wysiłku fizycznym, na czczo lub po zbyt obfitym posiłku.
  • Przed wejściem należy odpocząć 15 – 30 minut.
  • Kąpiel w saunie należy zażywać jedną lub dwie godziny po posiłku.
  • Przed wejściem do sauny należy starannie obmyć ciało pod prysznicem, następnie dokładnie wytrzeć się ręcznikiem.|
  • Działanie to spowoduje szybsze pocenie skóry.
  • W saunie rozkładamy ręcznik pod całą powierzchnią ciała i kładziemy się na dolnej lub górnej ławce.
  • Jednorazowe wejście do sauny trwa nie dłużej niż 15 minut.
  • Jest to czas wystarczający do ogrzania się i dostatecznego wypocenia.
  • Po wyjściu schładzamy ciało zimnym prysznicem.
  • Działanie to powoduje wywołanie skurczu naczyń krwionośnych, poprawiając ich wydolność
  • Po zabiegu zaleca się wypoczynek w pozycji siedzącej lub leżącej (ok. 10 – 15 min).
  • Zalecane są 2,3 sesje w saunie, gdzie każdą z sesji poprzedza schłodzenie ciała.
  • Osoba zdrowa może korzystać z sauny 2-3 razy w tygodniu
  • Po każdym seansie w saunie należy uzupełnić płyny, pijąc wodę mineralną lub soki


Korzyści dla zdrowia wynikające z chodzenia na Saunę fińską:

  • * wzmacnia system odpornościowy,
  • * pomaga leczyć pierwsze objawy grypy i przeziębienia, a także przewlekłe zapalenie zatok.
  • * przyspiesza przemianę materii i spalanie kalorii,
  • * wspomaga odchudzanie się:
  • (podczas jednej 30 minutowej sesji spala się 900-2400 kcal, kiedy podczas biegu maratońskiego spalamy 600kcal)
  • * poprawia kondycję układu sercowo-naczyniowego,
  • * łagodzi ból stawów, pleców, skurcz mięśni, ból głowy,
  • * przyspiesza gojenie się ran, zmniejszając bliznowacenie,
  • * przyspiesza krążenie krwi w skórze, oczyszczając ją z zanieczyszczeń,
  • * odblokowuje pory, pomaga w leczeniu trądziku, wyprysków, łuszczycy, oparzeń, zmian skórnych oraz cellulitu.

III. Hydromasaż
Hydromasaż czyli hydroterapia, opiera się na 3 prostych elementach: ciepło, zanurzanie się w wodzie i ruch wody. Ciepło rozszerza naczynia krwionośne i przyśpiesza obieg krwi w organizmie, co ma zbawienny uśmierzający wpływ na mięśnie i stawy, które zostały nadwyrężone, uszkodzone lub naciągnięte.
Ciepło ułatwia także komórkom pozbycie się pozostałości metabolizmu, zastąpienie ich tlenem i innymi substancjami odżywczymi dla organizmu. Samo zanurzenie w wodzie powoduje duże odciążenie kręgosłupa, wiązadeł i stawów.

Ciało poddawane hydromasażowi czerpie korzyści dla swoich układów: kostnego, oddechowego, neuromięśniowego i krążenia.
Stres, urazy i wadliwa postura mogą powodować skurcze mięśni i ból.
Skierowane strumienie wody we właściwe miejsca, stymulują i relaksują punkty zapalne organizmu.
Masaż przyczynia się do poprawy elastyczności, poprawy krążenia i zapewnienia ogólne korzyści zdrowiu.
Wspomaga procesy trawienne; resztki i pozostałości procesu metabolizmu są szybciej eliminowane, limfa przepływa łatwiej przez ciało, wzmacniając tym samym system immunologiczny.
Niweluje zapalenia ścięgna/zapalenia kaletki, stanów zapalnych wynikających z odniesionych kontuzji sportowych i skutków nadmiernego zmęczenia.